Tuesday, November 24, 2009

Antara itu, ini and lastly...

Last sunday, tetiba Hubby ajak pergi nonton wayang..
citer 2012. . Awal -awal lagi aku nolak.
bukannya apa, aku rasa citer tu ngarut ar.. ada unsur penjajahan minda
sesiapa yg fanatik citer ni jgn marahkan aku ler...

Penjajahan minda, akhlak dan kepercayaan. kenapa? citer ni kononnya citer hari kiamat yg akan terjadi ler.. tapi tak berlandaskan al quran, berlandakan pada ramalan Kalender Maya Kuno. ( bukankah bertentangan dgn Al-Quran). Bagi aku, tak sesuai untuk tontonan anak kecik aku ( Amirul) tue...
Citer ni plak cedok dari kisah Nabi Nuh A.S yg berusaha membuat umatnya percaya bahawa akan berlaku bencana besar yg diberi nama Jackson Curtis yg berusaha menyelamatkan keluarganya dari ancaman bencana ( kononya hari kiamat). cuma dorang ubah sket

kalau itu diubah, ini di ubah, cam na dengan generasi muda yg memang tak bape pandai dalam soal kiamat ni?? terus jerk percaya. ni ler namanya penjajahan minda. Mana ada orang boleh selamat dari Hari Kiamat?????? Itu namaya mencabar kekuasaan Allah..
Kalau dah pandai sangat kenapa tak kaji bila kita akan mati??? Bagi aku sebagai umat islam jgn kerana dek gambor ni terpesong lak akidah... selamat beramal....


Pas tu kan... aku cadangkan nonton filem Senario Episod 2. Filem ni sesai untuk familly. Lagi pun Amirul suka ngan Senario ni. So aku bersiap lah kul 4:00 tuh. tungu.. punya tunggu.. Amirul plak tido... aku pun tertido gak... .... than lastly, aku bukak mata.. tengok tengok... hubby sedang layan Badminton da.....
Malaysia lawan korea...
walaupun malaysia tak menang tapi aku layan gak..

Ni ler wajah-wajah wira malaysia...
p/s. moral of the story , dua dua filem tu aku tak nonton... kahhhhhh. Lastly layan badminon kat umah dengan wajah penuh mak-up, dress cantik cantik... sib baik aku tak carry handbag masa tue.. kalau tak lagi kelakor!!!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment